Loading...
 Start Page
Τετάρτη 22 Ιούν 2011

Κατά την επίσημη παρουσίαση των προτάσεων για το Νέο Λύκειο από την πολιτική ηγεσία  του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. στις 30-3-2011,  έγινε περιγραφή ενός σχεδιασμού αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού συστήματος.  Μέσα  από αυτόν προκύπτει μια άλλη αντίληψη για τη λειτουργία  του Λυκείου, σύμφωνα με την οποία  :

α) βασικοί στόχοι  αυτής της εκπαιδευτικής  αλλαγής  είναι  :

ο μαθητής  να  έχει πρόσβαση στη γνώση και ταυτόχρονα να αναπτύσσει την κριτική του ικανότητα,

να ενδυναμώνονται οι αξίες της συλλογικότητας  και της αλληλεγγύης καθώς  και ο σεβασμός στον άλλο  και

να  διαμορφώνεται η συνείδηση του ενεργού πολίτη.

β) δίνεται έμφαση  στην ερευνητική εργασία- Project (ομαδικές ερευνητικές εργασίες) που ανοίγει τους  ορίζοντες αναζήτησης και παράλληλα προάγει την συλλογικότητα και συνεργασία  από τους μαθητές. 

Δεδομένης και της πρόθεσης του Υπουργείου να προχωρήσει σε μεταβολές και στις υπόλοιπες κατηγορίες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και στα πλαίσια διορθωτικών κινήσεων που πρέπει πάντα να γίνονται (όσον αφορά το Λύκειο) οφείλουμε να σας επισημάνουμε την αναγκαιότητα στα προγράμματα των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας να συμπεριληφθούν γεωτεχνικά μαθήματα. 

Το Παράρτημα Πελοποννήσου καλύπτει μια περιοχή της χώρας μας με ισχυρή πρωτογενή παραγωγή αλλά και σημαντική γεωλογική δραστηριότητα. Δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια απομάκρυνση των μαθητών από την φύση και την παραγωγή που αυτή προσφέρει, θεωρούμε απαραίτητο το πρόγραμμα σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να δίνει στους μαθητές αυτούς την ευκαιρία μιας πρώτης και αναλυτικής επαφής με αυτήν. Με τον τρόπο αυτό οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες μπορεί να δημιουργήσουν τις βάσεις για την περαιτέρω αναζήτηση γνώσης και τον σεβασμό στην γη και αυτά που μας προσφέρει. Ασφαλώς και δεν είναι αποδεκτό σε μια χώρα με τεράστιες δυνατότητες πρωτογενούς παραγωγής τα νέα παιδιά να μην έχουν δει ποτέ τους από κοντά παραγωγικά φυτά ή να μην γνωρίζουν βασικές αρχές σχετικά με την διαχείριση και προστασία οικοσυστημάτων. Επιπλέον σε μια χώρα με έντονη γεωλογική δραστηριότητα δεν μπορεί οι μαθητές να μην έχουν ακούσει ποτέ για γεωλογικά μνημεία της φύσης ή να μην γνωρίζουν βασικά στοιχεία για τα αίτια δημιουργίας των σεισμών αλλά και για αρχές προστασίας από αυτούς. 

Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε στα προγράμματα των νέων Γυμνασίων και Λυκείων να συμπεριληφθούν μαθήματα γεωτεχνικής κατεύθυνσης καθόσον η προσφορά τους στους μαθητές είναι σημαντική για το «χτίσιμο» ενός ενεργού πολίτη, ικανού να αυτοσυντηρηθεί. Ως εκ τούτου θέματα όπως απλές αρχές καλλιέργειας φυτών, εκτροφής και προστασίας οικόσιτων και παραγωγικών ζώων, προστασίας και ανάδειξης των δασικών οικοσυστημάτων αλλά και γνωριμίας με την γη μας (γεωλογικά φαινόμενα, σεισμοί), πρέπει να περιληφθούν στα προγράμματα σπουδών. 

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι για την κάλυψη των παραπάνω γνωστικών αντικειμένων υπάρχει ήδη αξιόλογο γεωτεχνικό εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο μπορεί επαρκέστατα να καλύψει θεματικές ενότητες, όπως  Περιβάλλον και αειφορία,  καθώς και Τεχνολογία και Φυσικές Επιστήμες (οι οποίες μάλιστα  προτείνονται  για την επιλογή θεμάτων από τους μαθητές για την ερευνητική εργασία). Οι Γεωτεχνικοί αυτοί Επιστήμονες ανήκουν στους κλάδους των Γεωπόνων, Δασολόγων-Φυσικού περιβάλλοντος αλλά και Γεωλόγων. Ειδικότερα, τόσο το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο όσο και η Πανεπιστημιακή Σχολή  Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος αλλά και τα Γεωλογικά Τμήματα των Πανεπιστημίων διαθέτουν  προγράμματα σπουδών, στα οποία περιλαμβάνονται  μαθήματα που έχουν ως βασικό αντικείμενο το περιβάλλον  και παρέχουν στους πτυχιούχους τους μια συνολική θεώρηση και ειδίκευση πάνω σε θέματα περιβάλλοντος, αειφορίας, διαχείρισης οικοσυστημάτων κ.α. Έτσι λοιπόν οι Γεωτεχνικοί Επιστήμονες διαθέτουν την επιστημονική κατάρτιση και αποτελούν λίγους από τους πλέον καταρτισμένους κλάδους στα θέματα που αναφέρθηκαν παραπάνω. 

Έτσι για να επιτευχθεί η άριστη λειτουργία της εκπαιδευτικής πράξης  και η ορθή διαχείριση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού θεωρούμε ότι  η ικανοποίηση των παραπάνω προτάσεων, οι οποίες συνδέονται με τους στόχους του Υπουργείου σας,  θα πρέπει  να αξιοποιηθούν και  να γίνουν αποδεκτές  από  εσάς. Σε κάθε περίπτωση το παράρτημά μας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. είναι στην διάθεσή σας για να καταθέσει αναλυτικότερα τις απόψεις του σε όποιες μεταβολές μελετώνται για το προσεχές χρονικό διάστημα. 

 

 

Για την Διοικούσα Επιτροπή

 Ο Πρόεδρος

Σ. Λαμπρόπουλος

Γεωπόνος

 

Γεροκωστοπούλου 24, Πλατεία Γεωργίου, 26 221 Πάτρα

Τηλέφωνο: 2610 621 346 / Τηλέφωνο/φαξ: 2610 222 377 

e-mail:geotepel@otenet.gr & info@geoteepel.gr

Copyright © 2010 - 2024 ΓΕΩΤΕΕ, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας | Παράρτημα Πελοποννήσου & Δυτικής Στερεάς Ελλάδας