Loading...
 Start Page
Δευτέρα 21 Νοέ 2011

Η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος Πελοποννήσου & Δυτ. Στερεάς Ελλάδας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. σε επιστολή που απέστειλε στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Σκανδαλίδη κατέθεσε τις απόψεις της επί του σχεδίου νόμου για την κτηνοτροφία. Μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι το σχέδιο νόμου αποτελεί μια προσπάθεια να μπει τάξη σε μια σοβαρή δραστηριότητα του πρωτογενούς τομέα από την οποία όμως λείπουν στοιχεία τα οποία να σχετίζονται με την ζωοτεχνική επιστήμη. Το νομοσχέδιο εξετάζει αναλυτικότερα ότι έχει σχέση με το περιβάλλον και την πολεοδομική νομοθεσία χωρίς όμως να θέτει ρητούς περιορισμούς και προϋποθέσεις που να έχουν σχέση με ζωοτεχνικά δεδομένα όπως η ευζωία των εκτρεφομένων ζώων που σχετίζεται άμεσα με την διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας του παραγομένου τροφίμου. Πρέπει να προστεθούν στοιχεία όπως τα προαναφερθέντα στο σώμα του νομοσχεδίου (αναλυτική περιγραφή ζωοτεχνικών εγκαταστάσεων κ.α.). 

Πιο συγκεκριμένα οι κατ' άρθρο παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου έχουν ως ακόλουθα:

ΆΡΘΡΟ 2

1. παρ. 1: Οι υπηρεσίες προέλευσης των μελών της επιτροπής σταυλισμού πρέπει να εξειδικευτούν και συγκεκριμένα να προβλέπεται «ένας γεωπόνος ή κτηνίατρος της Διεύθυνσης Αγρ. Οικονομίας & Κτηνιατρικής της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας...», «ένας υπάλληλος του κλάδου γεωτεχνικών ή μηχανικών της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας......»

2. παρ. 2: Στην δεύτερη σειρά πρέπει να προστεθεί «... παροχή γνώμης για κάθε θέμα εγκατάστασης και μετέπειτα λειτουργίας κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης.....» καθόσον οι επιτροπές αυτές μπορεί να συγκαλούνται και σε περιπτώσεις αλλαγών επωνυμίας, μεταβολών στην δυναμικότητα κ.α.

ΆΡΘΡΟ 3

  1. παρ. 1α: Θα πρέπει να εξειδικευτεί ποιος αποφασίζει και με ποια κριτήρια για το κατάλληλο των κλιματικών συνθηκών που επιτρέπει την υπαίθρια διαβίωση των ζώων ή την διαβίωση αυτών σε κατασκευές οι οποίες δεν πληρούν τις αρχές της ζωοτεχνίας
  2. παρ. 3β: Οι φορείς έγκρισης θα πρέπει να καθοριστούν μεταγενέστερα με υπουργική απόφαση. Σε αυτούς μπορεί να περιληφθούν και πανεπιστημιακά εργαστήρια του Γεωπονικού Πανεπιστημίου ή άλλων φορέων

ΆΡΘΡΟ 4

Για να μπορεί ο οικείος δήμος να εκδώσει άδεια εγκατάστασης θα πρέπει να προκύπτει από τον οργανισμό του ότι διαθέτει γεωργική υπηρεσία επιπέδου τουλάχιστον τμήματος και στελεχωμένου με επαρκές επιστημονικό προσωπικό Π.Ε. γεωπόνων ή κτηνιάτρων. Σε διαφορετική περίπτωση η αρμοδιότητα πρέπει να παραμείνει στην Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Περιφέρειας μέχρι να ικανοποιηθούν οι παραπάνω όροι εκ μέρους του Δήμου. Διαφορετικά δεν διασφαλίζεται επιστημονικά το κύρος των τακτικών και εκτάκτων ελέγχων του άρθρου 10 αλλά ούτε και η ορθή επιστημονικά αξιολόγηση του φακέλου αίτησης   

ΆΡΘΡΟ 5

  1. παρ. 2γ: Στο τέλος της παραγράφου πρέπει να προστεθεί η φράση «μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής σταυλισμού»
  2. παρ. 4α: Θα πρέπει να σημειωθεί πως στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας αποβλήτων περιλαμβάνονται μόνο οι υπέργειες (π.χ. κοπροσωρός) και όχι οι υπόγειες (π.χ. στεγανοί ή απορροφητικοί βόθροι) συγκέντρωσης υγρών αποβλήτων
  3. παρ. 6: Πρέπει να ορισθεί πως προσδιορίζεται η εκτροφή για θηράματα ελεγχόμενου κυνηγιού, αν δηλαδή πρέπει να υπάρχουν σχετικές αδειοδοτήσεις που να αποδεικνύουν τον σκοπό εκτροφής κ.α.  

ΆΡΘΡΟ 6

  1. Πρέπει να αναφερθεί πως σε ότι έχει σχέση με την υποβολή φακέλου αδειοδότησης πτηνοκτηνοτροφικής μονάδας με βάση το Π.Δ. 344/2000 προβλέπεται η υποχρεωτική απασχόληση γεωτεχνικού (άρθρο 8, περιπτώσεις κθ, λγ, λε και άρθρο 9 παρ. 2, περιπτώσεις ε, στ, ζ) . Επομένως οι τεχνικές εκθέσεις πρέπει να υποβάλλονται από γεωτεχνικό ή από μηχανικό και γεωτεχνικό. Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει παράβαση του Προεδρικού Διατάγματος και ακυρότητα της διοικητικής πράξης . Όσο για την δυνατότητα του αρμόδιου φορέα να υποβάλλει μόνος του τεχνικές εκθέσεις που άπτονται εξειδικευμένων γνώσεων σχετικά με την καλή διαβίωση των ζώων, την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, αυτή προφανώς δεν μπορεί να αποτελεί μέρος ενός σοβαρού νομικού κειμένου το οποίο φιλοδοξεί να βάλει τάξη σε μια κατάσταση
  2. παρ. 3: Πρέπει να απαλειφθεί η φράση «το αποδεικτικό κατάθεσης του φακέλου έχει την ισχύ άδειας εγκατάστασης.....» στο τέλος της παραγράφου. Δεν νοείται σε καμία περίπτωση η λήψη και μόνο ενός αριθμού πρωτοκόλλου να ισοδυναμεί, έστω και προσωρινά, με άδεια εγκατάστασης, με απόφαση δηλαδή της διοίκησης 

ΆΡΘΡΟ 9

Στο σύνολό του θα πρέπει να προβλεφθεί με ποιους τρόπους μπορεί να επιβληθεί προσωρινή διακοπή λειτουργίας μιας μονάδας η οποία στο εσωτερικό της έχει ζωντανούς οργανισμούς. Πχ. Πως μπορεί να διακοπεί προσωρινά η λειτουργία μιας πτηνοτροφικής μονάδας εγκλωβισμού με 30.000 κότες, τι θα γίνουν αυτές στο ενδιάμεσο διάστημα. Πρόκειται ουσιαστικά για ανεφάρμοστη διάταξη αν δεν προβλεφθούν συγκεκριμένα μέτρα 

ΆΡΘΡΟ 15

Πρέπει να διευκρινιστεί τι θα γίνει μεταβατικά με υφιστάμενες άδειες λειτουργίας μονάδων οι οποίες είναι αορίστου χρόνου. Θα πρέπει στις μεταβατικές διατάξεις να περιληφθούν και αυτές οι άδειες 

Για την Διοικούσα Επιτροπή

Γεροκωστοπούλου 24, Πλατεία Γεωργίου, 26 221 Πάτρα

Τηλέφωνο: 2610 621 346 / Τηλέφωνο/φαξ: 2610 222 377 

e-mail:geotepel@otenet.gr & info@geoteepel.gr

© Copyright 2010 - 2024 ΓΕΩΤΕΕ, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας | Παράρτημα Πελοποννήσου & Δυτικής Στερεάς Ελλάδας